3 листопада для студентів першого та п’ятого курсів відділення журналістики було проведене відкрите онлайн-заняття на тему: «Вступ до журналістики даних».
Студенти ознайомилися з основними принципами роботи з дата-журналістикою, дізналися, де шукати дані, як з ними працювати, розглянули історії, розказані за допомогою даних, обговорили найпоширеніші помилки у візуалізації. Заняття провела старший викладач кафедри журналістики Юлія Блажеєвська у програмі ZOOM.
Лекція відбулася у межах проекту «Використання даних у боротьбі проти маніпуляції та дезінформації», організованого Чеською громадською організацією Асоціації з міжнародних питань (AMO) у співпраці з «Інтерньюз-Україна» та TEXTY. ORG.
Під час обговорення колеги зазначили:
Ольга Полумисна: Юлія Миколаївна провела цікаву і ґрунтовну лекцію, систематизувала складний матеріал, що стосується журналістики даних. Окрім того, інтерактивність, спілкування зі студентами позитивно вплинули на хід заняття. Студенти змогли самостійно працювати з сайтами, де використовують візулізацію даних, отримали певні навички у роботі з графіками.
Неоніла Калашник: Журналістика даних є одним із прогресуючих трендів аналітичної журналістики. Ознайомлення першокурсників із цим форматом є доцільним з огляду на їхню інтегрованість у цифровий світ. Заняття побудоване логічно, містить елементи практичної роботи, що для першокурсників важливо у плані “спробувати зробити самому”, що мотивує до подальшого вивчення предмету.
Наталя Нечаєва: Змістовна лекція. Легко і наочно пояснено історію і логіку формування тренду біг дата як інформативного інструмента. Вдале поєднання наочності й інтерактиву. Всі були залучені, студенти одразу змогли опробувати, як працюють великі дані на прикладі цікавих їм тем. Лекція проведена на високому педагогічному рівні .
Максим Балаклицький: Лекторка представила цікавий та актуальний матеріал. Українська журналістика створила наразі лише один спеціалізований веб-ресурс для журналістики даних, й це доводить, наскільки ще цей напрям журналістської роботи залишається terra incognita на наших широтах. Відтак, очікувати від студентів суперактивності в цій незвіданій та складній сфері було б занадто обнадійливо. Й реакція студентів на поданий матеріал це показала. Лекторка дохідливо й переконливо подавала матеріал, ознайомила з темою. Гарно, що був вихід на практичний вимір – запрошення до участі у конкурсі журналістських розслідувань, проведених студентами. Однак здається, що в цілому студенти мало підготовлені до того, щоб самим робити розслідування, й тим паче на конкурс. Якщо пробувати їх підготувати до цього, то, можливо, є сенс опрацювати з ними низку розслідувань, міцніше прив’язати тему журналістики даних саме до розслідувань й створити з ними щось подібне: поштурмувати можливі теми, підготувати бекграунд, зібрати матеріал. Можливо, переконати їх подати на той конкурс колективну заявку. Що б можна було зробити, то це опрацювати контект харківських медіа з теми недавніх місцевих виборів на предмет журналістських стандартів, наприклад. Або систематизувати й візуалізувати представлення українськими ЗМІ теми коронавірусу. Це якщо не намагатися влізати у справжні теми на кшталт корупції, торгівлі людьми, порушень громадянських прав абощо. Відтак, заняття гарно знайомило з явищем журналістики даних. Але українській системі освіти ще треба навчитися мотивувати й готувати до практичного входу студента у сферу журналістської роботи. Дякую за нагоду познайомитися з Вашою викладацькою творчістю.