27 листопада 2020 року в Харківському національному університеті імені В. Н. Каразіна відбулась онлайн-лекція Павла Казаріна. «Правила професії» — таку назву мала зустріч, яка була присвячена реаліям діяльності українських ЗМІ.
Павло Казарін є журналістом, колумністом, теле- та радіоведучим. Співпрацює з такими виданнями, як «Новое время», «Українська правда», «Крим. Реалії», «Liga. net», телеканалами «ICTV», «24 канал» та «Суспільне», а також з «Радіо НВ». Лауреат Премії імені Георгія Ґонґадзе 2020 року.
На онлайн-лекції Павло ділився своєї думкою щодо журналістики в сучасних українських реаліях та відповідав на актуальні питання від студентів історичного, соціологічного та філологічного факультетів, а також факультетів міжнародних економічних відносин і туристичного бізнесу. Зустріч не була сповнена показним оптимізмом – те, про що розповідав лектор, було близьким до реальної картини. Було дійсно цікаво послухати журналіста, який розмірковує про важливі речі не тільки крізь призму своєї професії, але й як звичайна людина-спостерігач.
Однією з висловлених думок, які варто запам’ятати молодому журналісту, була така: необов’язково ставити за ціль переїхати до Києва і досягати успіху там. Для гарного початку достатньо знайти ЗМІ, чию точку зору та світогляд ви будете поділяти. Таким чином стати гарним та успішним фахівцем можна в будь-якому місті.
Журналіст поділився власною типологією українських медіа, здійсненою за критерієм джерел фінансування:
- медіа, які фінансуються лише з бюджету України;
- медіа, які є філіями західних медіа або отримують ґранти від ЄС або США;
- медіа, які пов’язують свою діяльність із бізнесом;
- медіа фінансово-промислових груп;
- медіа, які фінансує Російська Федерація.
Також Павло звернув увагу на те, що українські ЗМІ більш сконцентровані на подіях у власній країні, а не навколо неї, і пов’язано це із браком коштів. Бо для того, щоб відкомандирувати журналіста до закордону, потрібно виділяти чималі кошти, і робити це необхідно постійно, як наслідок ‒ велика кількість колонок, які не є якісним контентом, проте обходяться набагато дешевше.
На запитання аудиторії «Чи є гарне майбутнє для вітчизняної журналістики?» лектор відповів, що все залежить від майбутнього України взагалі. Лише країна з гарним достатком може отримати успішну та якісну журналістику.
Зустріч була цікавою не лише для вже діючих та майбутніх журналістів, але і для тих людей, яким не байдужа журналістика в країні.
Ольга Рудченко
студентка 1 курсу магістратури відділення журналістики