26 квітня 2021 року відбувся онлайн-вебінар на тему «Журналістика рішень, або Контент без деструктиву 2.0», ініціатором та організатором якого виступила Медіагрупа «Накипіло». Журналісти з багатьох регіонів України зібралися, щоб детально обговорити сучасні проблеми журналістської справи. Через пандемію зустріч відбулась у Zoom-конференції, але це не завадило присутнім плідно подискутувати та дійти спільної думки. У заході взяли участь 40 журналістів та студентів.
Одна з проблем, для обговорення якої зібрались учасники, – українська журналістика стала одноманітною, оригінальність контенту за останні 10 років погіршилась. І тут важко не погодитись із колегами: дуже часто бачимо зараз на відомих сайтах з новинами України копіювання одного тексту.
Також учасники вебінару акцентували тему, саме з приводу якої передусім зібралися, – конструктивна журналістика. Що ж це таке? Як досягти конструктивної журналістики в сучасному світі?
Обговорення дало змогу почути такі відповіді на ці ключові питання. Конструктивна журналістика – це соціально відповідальна журналістика. Конструктивна журналістика – це не маскування недоліків, не приховування правди, це намагання показати життя та події в усій різноманітності, як це й відбувається в дійсності.
Один із основних спікерів – журналіст Віктор Пічугін – дав декілька порад, як досягти конструктивності у своєї роботі. По-перше, розповідати потрібно про гарне, але й про погане забувати не варто. По-друге, потрібно більше конкретики Читач полюбляє, коли статті невеликі, але навіть із такої статті він прагне отримати максимум інформації. Також статті повинні бути об’єктивними. Журналіст повинен, пишучи статтю, розуміти ситуацію і як журналіст, і як читач. Безумовно, суб’єктивна думка має право на існування, але не в конструктивних текстах.
В кінці монологу Віктора другий спікер конференції – журналіст Олена Лептуга – дала пораду молодим журналістам: «Потрібно більше розповідати про проблеми та шукати способи їх вирішення, а не тільки заявляти проблему як констатацію факту», – із чим всі присутні погодилися на сто відсотків.
Також учасники вебінару дискутували між собою та з головними спікерами конференції з приводу того, чим корисна конструктивна журналістика. Олена та Віктор аргументували свою думку, додаючи презентації та корисні посилання в чат конференції. Спільними зусиллями присутні дійшли висновку: конструктивна журналістика має свою користь і цінність як для медіа, так і для аудиторії.
Користь конструктивної журналістики для медіа містить у собі такі аспекти: залучення лояльної аудиторії, вихід із зони комфорту, якісний контент, гордість за професію, якісна аудиторія, звичка читача до якісного контенту, повернення регіональним медіа свого читача та високий заробіток.
Користь же конструктивної журналістики для аудиторії визначається такими аспектами, як: спосіб поділитися досвідом, мотивація, правдиві та оригінальні дані з надійних джерел, рішення проблеми та чітка інструкція.
Конференція була корисною і для журналістів-професіоналів, які прагнуть підняти українську журналістику на вищий щабель, орієнтуючись на світові тенденції, і для студентів, які вчаться оптимально орієнтуватися у професії та засвоювати її принципи. Адже запорука успіху – це оригінальність контенту і лише правдивий та якісний матеріал.
Замай Олександра – студентка групи ЛЖ-12, 1 курсу спеціальності «Журналістика», у межах навчально-ознайомчої практики