1 листопада 2021 року відбулося відкрите заняття, цього разу практичне, для студентів спеціальності “Журналістика”. Його було проведено онлайн доцентом Елеонорою Цуріною в межах навчальної дисципліни за вибором “Інтерв’ю в тележурналістиці”.
Окрім студентів 3 курсу, були присутні викладачі кафедри, серед яких проф. Любов Хавкіна, доц. Лариса Копилова, доц. Людмила Федорова, доц. Юлія Снурнікова, доц. Наталя Нечаєва. Заняття передбачало презентування й обговорення підготовлених студентами навчальних інтерв’ю із випускниками кафедри попередніх років, які наразі є професіоналами-практиками в журналістиці чи суміжних професіях, зокрема таких, як PR, фотографія тощо.
Було презентовано офлайн-інтерв’ю Поліни Яненко з Юлією Давидовою, онлайн-інтерв’ю Олександра Конєва з Мариною Фоменко, Софії Краснікової з Андрієм Кравченком та Євгенії Верцишевської з Артемом Сорокіним. За запланованою логікою заняття, студенти намагалися професійно коментувати роботи один одного, виділяючи як плюси й переваги, так і недоліки, – композиційні, психологічні, технічні тощо. У результаті заняття перетворилося на цікаву й дуже позитивну фахову дискусію, із паралельним засвоєнням досвіду випускників у пошуку себе в професії, у творчій і кар’єрній самореалізації. Викладачка органічно й невимушено направляла обговорення, також беручи участь у дискусії та створюючи позитивну атмосферу обміну досвідом, з акцентуванням творчих знахідок і пошуком спільних креативних рішень.
Приємно було почути емоційні спогади наших випускників різних років про період їх навчання, викладачів і дисципліни, перші журналістські спроби, перемоги й місця роботи, про ті поштовхи, зовнішні і внутрішні, які привели їх у професію.
Присутні колеги висловили свої враження і спостереження від побаченого й почутого під час заняття:
Юлія Снурнікова: “Відкрите практичне заняття шановної колеги доц. Елеонори Цуріної справило гарне враження. За цим підсумковим показом студентських інтерв’ю прочитуються міцна методична робота та багатогодинні практичні консультації зі студентами з методології і практики проведення живого інтерв’ю. Викликала захоплення зацікавленість студентів, їх залученість до процесу співтворчості у підготовці до свого першого інтерв’ю, те, як вони відчувають свою відповідальність за успішність матеріалу, серйозно і по-дорослому ставляться до навчального завдання. На мій погляд, дуже грамотно студентам делегована самостійність у виборі персони, формулюванні питань, виборі формату подачі матеріалу. Знайдені цікаві рішення для дистанційного формату інтерв’ю. Цілком демократично й плюралістично побудоване обговорення робіт під час заняття, що сприяло створенню продуктивної творчої атмосфери у групі. Усе це свідчить про високий викладацький рівень майстра курсу пані Елеонори, яка доволі гнучко й креативно реалізує програмні задачі в умовах дистанційного навчання. Пишаюся своєю колишньою аспіранткою, а нині вже висококваліфікованим педагогом вищої школи, і бажаю успіхів!”.
Наталя Нечаєва: “Практичне заняття як форма відкритого звіту є справжнім викликом для викладача і студентів. Довести своїми уміннями професійний рівень викладача. На мій погляд, практика “Показ інтерв’ю з випускниками” продемонструвала гідний рівень навчання не лише Елеонори Олегівни, а й кафедри в цілому. Випускники, які реалізувалися в журналістиці, наочно продемонстрували дієвість алгоритмів взаємодії педагога і студента. Інтерв’ю, які показали студенти 3 курсу, були цікавими, іноді провокаційними, різноманітними, продемонстрували індивідуальність і професійний характер кожного з інтерв’юєрів. Таким чином, можна сказати, що викладацька майстерність доцента Цуріної була повною мірою відтворена в журналістському азарті її студентів”.
Лариса Копилова: “Проведення занять онлайн сьогодні стало непростим викликом для викладачів, а надто – для викладачів “телевізійних” дисциплін. Однак Елеонорі Олегівні вдалося на своєму практичному занятті успішно зреалізувати відпрацювання теоретико-практичних навичок та продемонструвати результат попередніх офлайн-занять. Також варто відзначити формат самого завдання для студентів: це інтерв’ю, однак інтерв’ю з колишніми випускниками кафедри, які паралельно надавали поради нинішнім студентам”.
Людмила Федорова: “Відкрите заняття Елеонори Олегівни проведено на гарному професійному рівні. Студенти презентували свої творчі роботи та на їх основі відбувалося обговорення особливостей інтерв’ю. Перевагою є постійна взаємодія між викладачем та студентами”.
Любов Хавкіна