23 листопада у рамках “Тижня кар’єри” відбулася онлайн-зустріч студентів філологічного факультету Каразінського університету із випускниками відділення журналістики. Студенти різних курсів поділилися власними враженнями.
Як знайти свою нішу у журналістиці і бути у ній ефективним
23 листопада відбулася зустріч студентів філологічного факультету з випускниками відділення журналістики. Подія відбулася на платформі відео-конференцій «Google meet».
Гостями виступили:
Карина Пілюгіна – продюсерка, сценаристка мультимедійного проєкту «Ukrainer»;
Марина Верещака – журналістка діджитал-відділу, Суспільне Харків;
Юлія Давидова – журналістка, Суспільне Харків;
Дарія Проказа – журналістка, Kyivstar Busines Hub.
Тема зустрічі була присвячена «Тижню кар’єри», метою було розповісти починаючим журналістам про особливості професії у різних жанрах: чи то економічні статті, чи подорожні нариси, а також як знайти своє місце у журналістиці. Розкрити кухню та специфіку власної роботи, переваги та недоліки того чи іншого направлення в професії.
Чому важливо обрати свою сферу в журналістиці
Журналістка Дар’я Проказа, яка працює у медіа-групі «Kyivstar Busines Hub» розповіла про свої починання в журналістському ремеслі.
«Спочатку я прийшла на співбесіду, і вже там для мене все пройшло досить гарно, було враження що я потрібна роботодавцю і вони бояться мене втратити а не навпаки. Потім отримала від компанії тест, який проходила тиждень, після цього мені подзвонили і, розказавши про умови роботи, запросили працювати». За словами журналістки, одним з головних чинників вибору місця роботи є власні вподобання і вибір теми. Якщо тебе цікавить якась тема, тобі скоріш за все буде легко з нею працювати.
«Зараз мені працюється в чотири рази легше ніж на початку. Зараз загалом я працюю з дому, але по роботі іноді трапляється поїхати в інше місто, іноді за кордон. Не дивлячись на те, що я пишу економічні статті, в мене залишається час на додаткові активності».
Як потрапити саме на те місце, куди ти хочеш
Найчастішою проблемою пошуку роботи в журналістів є погана комунікація з роботодавцем. Як зв’язатися з редактором, правильно себе подати, не зазнати невдачі через свою сором’язливість або невпевненість. Напевно, кожен з нас якщо не стикався з цим, то розмірковував над такою проблемою. Журналістка «Суспільне Харків» Юлія Давидова вважає, що найголовніше – бути наполегливим і рішучим.
«Тут треба проявляти більшу активність і наполегливість. Ви маєте шукати редакторів і журналістів з якими ви б могли сконтактуватися і запропонувати себе. Мені здається, що найкращим варіантом буде шукати авторів тих видань, які вам подобаються у Фейсбуці, адже це пряма комунікація».
Звідки брати нові ідеї і навчатися новому
В професії журналіста, безумовно, присутнє таке явище як «вигорання», коли людина втомлюється від щоденного написання текстів або роботи з камерою. В такій ситуації може опинитися кожен журналіст, адже ця робота потребує творчого підходу і регулярних креативних рішень. Один з шляхів подолання цієї проблеми запропонувала Марина Верещака, журналістка діджитал-відділу «Суспільне Харків».
«Я підписана на багатьох блогерів та журналістів в телеграмі, які діляться своїми працями. Наприклад, мені дуже подобається одна репортажистка, яка кидає цікаві тексти або якісь свої спостереження. Такі матеріали надають натхнення і нових ідей».
Чи насправді журналістика тільки про погане
Всім нам кожного дня доводиться профільтровувати велику кількість негативу й бруду від прочитання і перегляду новин, ми все менше помічаємо щось більш важливе і позитивне. Журналістка і продюсерка мультимедійного проєкту “Ukrainer” Карина Пілюгіна розповіла про те як він працює, його мету та особливості. Робота “Ukrainer” полягає в зніманні історій про життя конкретних людей з усіх регіонів України, специфіку саме їх життя і професії.
«Зараз майже весь контент медіа про негатив, зраду, кримінал. У той же час є багато позитивних історій успішних людей, про яких ми розповідаємо. Ми хочемо змінити імідж України за кордоном, адже мало хто знає справжню Україну, поза Чорнобилем, Кличком, Шевченком. Зараз в нас є проєкт, де ми розповідаємо про людей, які живучи за кордоном роблять багато для України».
Артур Кузьмічов, студент 3-го курсу відділення журналістики
Відбулася онлайн-зустріч випускників відділення журналістики з нинішніми студентами
Колишні студенти розповіли про свої перші кроки після закінчення ЗВО, професійні досягнення, проєкти, якими вони займаються, поділилися порадами і секретами щодо працевлаштування у ЗМІ.
Серед спікерів була журналістка піар-відділу «Kyivstar Business Hub» – Дарія Проказа. Нині вона пише статті на корпоративному сайті про технології, бізнес та тренди, які з’являються в маркетингу. «Хороша економіка без корупції – це важко, але я це люблю». Не дивлячись на роботу в одному конкретному виданні, Дарія не закрита від інших співпраць: «Питання лише в тому, чи хочу я витрачати свій власний час, якщо я вже маю гідну заробітну плату, на те, щоб писати для інших видань». На запитання про боротьбу зі страхами та переживаннями журналістка відповіла, що «треба зібрати себе до купи, проковтнути страхи і просто говорити».
Продовжила розмову Карина Пілюгіна – продюсерка та сценаристка мультимедійного проєкту “Ukraїner”. «Це медіа цікавого та нового для України формату, тому що воно є волонтерським. “Ukraїner” – це проєкт про Україну, про українців – людей, які роблять щось цінне, які змінюють простір довкола себе та не чекають допомоги від влади». На старших курсах Карина навчалася за індивідуальним планом, аби встигати поєднувати університет і роботу. «Для мене це було дуже помічним, тому що на той момент я вже працювала в Києві». Щодо відкритості та готовності героїв сюжетів зніматися, то «коли ти щиро проявляєш інтерес до того, що людина робить, переважно усі герої відкриваються». Також пролунало запитання про ставлення до великої кількісті негативного контенту в Україні, на що продюсерка відповіла: «Я просто більше бачу кращого. Мені здається, що куди ви дивитесь, того ви більше й бачите».
Юлії Давидова, журналістки «Суспільне Харків» поділися, що першочергове завдання відділу, де працює Юлія – оперативне відстежування актуальних подій у регіоні, а також адаптування контенту для різних цифрових платформ компанії. Доповідачка розповіла про можливості, які відкриваються для студентів після закінчення навчання в університеті. Учасники конференції дізналися особливості роботи фрілансером і штатним працівником, переваги та недоліки кожного з цих варіантів. Юлія розповіла про грошову оцінку текстів у різних виданнях, дала декілька порад: «Треба уникати лінощів, банальностей, клішованого мислення та складних конструкцій у текстах»; «Треба завжди мати свій погляд на речі».
Завершила зустріч своєю доповіддю Марина Верещака – журналістка діджитал-відділу «Суспільне Харків». Марина розповіла про своє місце роботи, порадила видання, в яких студенти вже зараз можуть працювати фрілансерами, а також разом із іншими учасниками дискусії порівняла та проаналізувала найпопулярніші соціальні мережі, як площадку для новин.
Конференція тривала дві години. Її організаторами виступили Максим Балаклицький та Любов Хавкіна. Студенти та організатори щиро вдячні гостям за те, що знайшли час для зустрічі та поділилися своїми знаннями і досвідом.
Владислав Раповий, студент першого курсу відділення журналістики